Szczęki hamulcowe

Zawory turbiny EGR Zawory turbiny EGR
Budowa Szczęki hamulcowe Do podstawowych elementów hamulca bębnowego zaliczają się: bęben hamulcowy ? ruchomy człon hamowany. szczęki hamulcowe ? nieruchomy człon hamujący, wyposażony w okładziny cierne.

W trakcie hamowania szczęki naciskane rozpieraczem wykonują niewielki ruch ? obrót o bardzo mały kąt.

W standardowych konstrukcjach występują dwie szczęki.
Szczęka obracająca się zgodnie z kierunkiem obrotu bębna nazywana jest szczęką współbieżną, natomiast szczęka obracająca się przeciwnie do kierunku obrotu bębna ? szczęką przeciwbieżną. rozpieracz szczęk ? sterowalny element odpowiedzialny za docisk szczęk do bębna.
Najczęściej jest to siłownik hydrauliczny lub element mechaniczny (np.

krzywka).

W niektórych konstrukcjach stosowana jest większa liczba rozpieraczy. Rozpieraczem steruje zewnętrzny mechanizm sterujący. sprężyna odciągająca ? element odpowiedzialny za powrót oraz utrzymanie szczęk w pozycji braku styku z bębnem. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_b%C4%99bnowy

Sprzedaż starych samochodów

Kupowanie samochodów wciąż cieszy się największą popularnością wśród pasjonatów motoryzacji.
Najczęściej sięgają oni po nowe samochody z uwagi na to, że posiadają największą pewność, że nowe samochody będą sprawnie działały.

Jednak wiele osób sięga także po starsze samochody.

Dotyczy to także bardziej zabytkowych samochodów, które trzeba dobrze przygotować przed ponownym ich użyciem. Takie samochody mogą stać prawdziwą dumą pasjonata motoryzacji, który chce czymś odznaczać się pośród innych użytkowników dróg. W razie ograniczonej ilości środków finansowych można sięgnąć po samochód używany. Tego typu samochód, jeżeli nie jest za bardzo zniszczony, na pewno może służyć swojemu nowemu właścicielowi przez kilka lat.

Tarcze hamulcowe dla zapewnienia lepszego chłodzenia

Tarcza hamulcowa ? główna część hamulca tarczowego.

Tarcze hamulcowe w samochodach osobowych i ciężarowych najczęściej wykonane są z żeliwa.

Fakt ten wpływa na dobrą niezmienność wymiarową tarcz w dużym zakresie temperatur. Nowoczesnym rozwiązaniem są tarcze hamulcowe ceramiczne z węglików krzemu wypełnione włóknem węglowym. Tarcze hamulcowe dla zapewnienia lepszego chłodzenia mogą posiadać otwory wentylacyjne na obwodzie - takie tarcze nazywamy wentylowanymi, bądź w osiach równoległych do osi obrotu - takie tarcze nazywamy perforowanymi.
W tym drugim przypadku głównym zadaniem otworów jest odprowadzanie gazów powstających przy hamowaniu i w związku z tym polepszanie docisku okładzin ciernych do tarczy.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Tarcza_hamulcowa.

Widok do druku:

Zawory turbiny EGR