producent myjni samoobsługowych

Wykorzystanie turbiny

Turbosprężarka popularnie nazywana turbiną to maszyna wirnikowa, która składa się z turbiny i sprężarki.
Turbina i sprężarka w tej maszynie osadzone są na jednym wale. Turbosprężarka służy do doładowania silnika spalinowego lub kotła spalinowego.

Turbina znajdująca się w turbosprężarce zasilana jest spalinami z silnika spalinowego, sprężarka natomiast zasila silnika sprężonym powietrzem.

Do cylindra trafia duża ilość powietrza, co daje większą moc silnika.

Obroty sprężarki zależą od ilości gazów dostarczanych do niej. Nowoczesne turbosprężarki mają mniejszy moment bezwładności niż turbosprężarki starszego typu. Zastosowanie turbosprężarki w silniku powoduje wzrost sprawności silnika, wzrost wysilenia, co sprawia, ze silniki mogą być mniejsze i lżejsze, lepszą charakterystykę silnika, lepsze opłukanie cylindra ze spalin, brak wyczuwalnego spadku mocy.
Wadą turbosprężarek jest wzrost temperatury czynnika roboczego.

Aby uniknąć przegrzania części i schodzić ją stosuje się chłodnice w układzie doładowania.

Co to jest turbosprężarka?

Turbosprężarka ? maszyna wirnikowa składająca się z turbiny i sprężarki osadzonych na wspólnym wale.
Służy do doładowania silnika spalinowego, albo kotła parowego.
Turbina jest zasilana spalinami z silnika, a sprężone powietrze przez sprężarkę zasila silnik.
Do cylindra wprowadzona jest większa ilość powietrza dzięki czemu wzrasta moc silnika, ale sprawność pozostaje bez zmian. Turbodoładowanie zostało opatentowane w roku 1905 przez Szwajcara, dr.

Alfreda Büchi, od 1938 było stosowane w samochodach ciężarowych, zaś od 1973 w osobowych.Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbospr%C4%99%C5%BCarka

Najważniejsze elementy w budowie samochodu

producent myjni samoobsługowych Istnieje wiele elementów, bez których żaden pojazd nie mógłby swobodnie funkcjonować.
Należy do nich między innymi silnik czy sprzęgło.

Niejednokrotnie możemy spotkać się ze stwierdzeniem, że wymiana tego typu elementów w samochodzie czy każdym innym pojeździe jest na tyle kosztowna, że nie opłaca się jej przeprowadzać.

Szczególnie w przypadku aut starszych roczników, które przejechały już wiele kilometrów, takie operacje są nieopłacalne i jest to zapewne jedno z wielu kryteriów, które zniechęcają kupców do wyboru samochodów starszego typu.

Z drugiej jednak strony, wiele wskazuje na to, że produkowane niegdyś samochody miały o wiele wytrzymalsze elementy i to sprawia, że wiele z nich, pomimo swoich lat, nadal pozostaje w doskonałej kondycji..