Zakłady poligraficzne i ich codzienna praca

atnią, ponieważ litera B jest skrótem jednego z podstawowych kolorów w analogicznym skrócie RGB) bądź skrót key colour (kolor kluczowy).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/CMYKAbsolutnie wszystkich istniejących barw nie udaDokła

Dodane: 27-06-2017 03:01
Zakłady poligraficzne i ich codzienna praca

CMYK i kilka faktów z Wikipedii

Skrót CMYK powstał jako złożenie pierwszych liter angielskich nazw kolorów. Końcowa litera K może oznaczać albo literę ostatnią słowa black (czarny; ostatnią, ponieważ litera B jest skrótem jednego z podstawowych kolorów w analogicznym skrócie RGB) bądź skrót key colour (kolor kluczowy).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/CMYK


Absolutnie wszystkich istniejących barw nie uda

Dokładnych odpowiedników barw C i M nie ma w języku polskim, są to specjalnie stworzone kolory na użytek przemysłu, które w połączeniu z Y i K umożliwiają oddawanie jak największej ilości barw. Absolutnie wszystkich istniejących barw nie uda się uzyskać metodą nakładania na siebie barw CMYK z wielu różnych powodów, z których najważniejszym jest brak możliwości uzyskania w praktyce farb teoretycznych o absolutnej czystości koloru. Idealnie czyste kolory C, M, Y ? są barwami dopełniającymi dla trzech barw prostych najsilniej odbieranych przez receptory ludzkiego oka. Kolor ostatni ? K ? został dołożony do pozostałych trzech na praktyczne potrzeby przemysłu poligraficznego. Farby (atramenty) triadowe używane w Europie nie pokrywają się barwą z używanymi np. w USA. W efekcie z form drukowych przygotowanych w Europie nie można uzyskać tych samych barw używając farb (atramentów) CMYK europejskich i amerykańskich.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/CMYK


Ważna gałąź druku

Druk reklamowy to jedna z ważniejszych gałęzi druku. Ogólnie produkty reklamowe, które wychodzą z drukarni są jednymi z najczęściej zamawianych w dużych i małych drukarniach.

Firmy próbują reklamować się na różne sposoby za pomocą różnych materiałów drukowanych; na przykład banery i ulotki wizytówki. Lub też aklejki reklamowe, które służą do: oznaczania produktów, do etykietowania produktów, do naklejania na samochody oraz na szyby w siedzibach firmowych.